Beelőzve a nagyokat: METRANS Herkules

A 21. sz. magyar vasútmodellezőjének ingerküszöbét azt hiszem napjainkban nagyon nehéz megütni. A rendszeresen megjelenő gyári, hazai piacra szánt vasúmodellek lassan meghaladják a keresletet és újat mutatni most már igazán nehéz. A kisszériás gyártók ezért csak kis számban a korábbi egyen modellektől eltérő típusokat választanak ezzel egészítve ki a gyári típusokat. Néha pedig felbukkan egy egy olyan különlegesség, mely gyorsan lereagálva mintázza meg a nagyvasúton futó új járműveket. A novemberi hónap modellje: Metrans Herkules

Herkulesből már láttunk eleget gondolhatnánk, hiszen a nagyvasúti üzem egyik legnépszerűbb/legmegfizethetőbb szereplője. A magánvasúti társaságok ezért előszeretettel választják a Siemens eme járművét. A Roco jóvoltából a modellpiacon is szép számmal képviseltetik magukat, hiszen az osztrák gyártó szinte majd, hogy az összes festési variációt kiadta már. A legújabb fecskére azonban elsőként az Albertmodell csapott le annak hazai vonatkozása miatt.

Az első képek talán júliusban, vagy augusztusban készültek a Metrans szlovák Herkuleseiről és már akkor megdobogtatták a vasútmodellezők szívét. A társaság által vontatott konténervonatok ugyanis az országot átszelve feltűntek a Fradiban is. Innentől pedig nem volt kérdés. Ezt a vontatójárművet el kell készíteni modellben, mert a témához könnyen található olcsó alapmodell és az elkészítés, illetve átfestés sem igazán bonyolult. Végülis a kék Herkules 1 hónapos előkészület után a gödőllői modellvasút kiállításon debütált és az első napjait a vitrinben töltő jármű prototípusa hamar felkerült az asztalokra is, amelyről készült képeket Vika oldalán, vagy az Indóház újságban is felfedezhették a szemfülesebbek.

A modell a bemutatót követően bizonyította több ez, mint egy prototípus, hiszen szép számmal jöttek az érdeklődők, így elindult a sorozatgyártás. De miért is más ez a modell, mint a többi? Talán azért, mert az Albertmodell műhelyében elmúlt évek alatt kiforrott gyártástechnológiát minden elemében tükrözi. A kaszti a Metrans RAL selyemfényű színében pompázik, melyet maszkolással festett fehér keret ölel körül. Az árnyalatok tökéletesen adják vissza 1:87-es méretben a nagyvasúti jármű megjelenését, a festés pontos és hibamentes.

A modell oldalára tamponozott hatalmas Metrans logo mestermunka és dícséri az azt készítő szakembert. A kis feliratokkal ellentétben ugyanis ennél a méretnél sokkal pontosabb munka és alaposabb előkészület szükséges, mivel az apróbb feliratok hibái a méret miatt rejtve maradhatnak, azonban a nagyobbak legkisebb pontatlansága azonnal a szegecsszámlálók célpontjává válhat. A Herkules új rekordot is döntött az eddig kiadott Albertmodell járművek között, hiszen nem kevesebb, mint 142db tamponnyomat gazdagítja. Ez a szám vetekszik több hasonló gyári járműével.

A Herkules átfestése gyakorlatilag a kasztni teljes felületét, közte a a modell tetejét is érintette. Ez ugyanis eltér a Roco által megszokott “egyen” színtől és egy kékesebb szürkébe hajlik.

A Metrans Herkules a másik oldaláról is impozáns látvány. Sajnos a gyereknek nem elég a forgatásból és a nézegetésből.🙂

A modell tehát teljes 1:87-es valójában elérhető az Albertmodell kiadásában. Aki a konténervonatok szerelmese és nézelődőként, vagy fotósként gyakori vendége a Fradinak, vagy a Komáromi csomópontnak az semmiképpen se hagyja ki. EpVI-os korszakú jármű, így könnyen találhatunk konténerszállító kocsikat hozzá a Roco, Brawa, de akár a Mechano kiadásában is. Ha pedig valaki a “teljes” flottát szeretné magáévá tudni az se essen kétségbe. Hamarosan jönnek ugyanis a 002-es és 003-as pályaszámok is.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

%d blogger ezt kedveli: